Hoe deze familie van 4 de wereld reisde op $ 130 per dag

Het is lang geleden dat we een blog hebben over reizen met het gezin op deze website, dus vandaag wil ik graag Cliff van Live Family Travel laten zien. Zijn familie in San Francisco bracht tien maanden door met reizen op de wereldreis. Ze homeschoolden en namen hun kinderen op in overzeese scholen, brachten tijd door met familie, zagen de wereld en verbonden als een familie. En dat deden ze, op een begroting waar deze nomad onder de indruk van is. Vandaag gaat Cliff vertellen hoe zijn familie het deed - en advies voor andere families die op zoek zijn naar een groots werelds avontuur.
Mijn droom om mijn gezin mee te nemen op een wereldtournee begon in Nicaragua in de zomer van 2012 met mijn twee dochters, die toen drie jaar oud en zes maanden oud waren. De meeste mensen dachten dat mijn vrouw en ik gek waren om met twee meisjes naar Midden-Amerika te gaan. Maar drie weken lang ontspanden we ons op het strand in San Juan del Sur, reden we paarden door het platteland en gingen we rondhangen in het bruisende centrum van Granada.

Het was een ervaring die we beloofden te herhalen.

In de volgende paar jaar reisden we samen naar verschillende bestemmingen, waaronder Puerto Rico, Peru, Argentinië en Guatemala. We hebben genoten van deze korte reizen, maar hoe meer we reisden, hoe meer ik langer wilde gaan - ik wilde een reis van een jaar over de hele wereld.

In 2015 werd die droom werkelijkheid omdat we 10 maanden lang in 10 landen hebben gereisd.

Maar om dat mogelijk te maken, moesten we creatief zijn met hoe we ons geld hebben bespaard en uitgegeven.

Hoe we geld bespaard en begroot voor onze reis

Mijn familie woont in een van de duurste gebieden ter wereld: Silicon Valley buiten San Francisco, Californië. De huizenprijzen zijn extreem hoog en de totale kosten van levensonderhoud zijn hoger dan in de meeste steden in de Verenigde Staten. Ik werkte als een marketingmanager in technologiebedrijven, terwijl mijn vrouw zorgde voor onze twee dochters.

Na onze reis in Nicaragua besloten we dat we gezinsreizen een prioriteit in ons leven zouden maken. Van juli 2012 tot december 2014 hebben we ongeveer $ 40.000 USD bespaard, wat overeenkomt met $ 1.333 USD per maand. Het besparen van zoveel geld op één salaris in een van de duurste gebieden ter wereld was niet eenvoudig. Het vergde een aantal sluwe reddingsvaardigheden, maar hier is wat we deden:

• Ik heb freelance gewerkt. Ik verdiende extra geld voor mijn werk aan kortetermijn marketingprojecten, naast mijn fulltime baan. Nu met de on-demand gig-economie zijn er veel geweldige opties om extra geld te verdienen, waaronder Uber, Lyft en Wonolo.
  • We hebben onze hypotheek opnieuw gefinancierd. Met een lagere rente voor onze hypotheek, bespaarden we meer dan $ 500 USD per maand.
  • Ik heb mijn 401 (k) en 529 bijdragen verlaagd. In plaats van al mijn spaargeld op mijn pensioenrekening en mijn onderwijsboekjes voor mijn dochters te leggen, besloot ik om ongeveer $ 500 USD per maand opnieuw toe te wijzen aan onze reisfondsen.
  • We hebben onze uitgaven verlaagd. We kookten de meeste maaltijden en dekten ons voedselbudget af op $ 1.000 USD per maand. We zijn ook gestopt met het kopen van onnodige elektronica, kleding en speelgoed, waardoor we onze discretionaire uitgaven beperken tot $ 500 USD per maand.

Door meer te verdienen, minder uit te geven en een deel van mijn spaargeld opnieuw toe te wijzen aan reizen, steeg ons reisbudget geleidelijk tot een punt waarop we ons comfortabel genoeg voelden om de tijd vrij te maken om de wereld rond te reizen.

Maar om deze reis naar werkelijk financieel gezien zinvol, we moesten iets doen aan ons huis terwijl we weg waren. We hebben dit gedaan door ons huis te huren met een gezin dat via Craigslist is gevonden. Gelukkig is er veel vraag naar dit gebied en nadat we onze hypotheek, verzekeringen en belastingen hadden verwerkt, verdienden we $ 500 USD per maand aan de huurders, wat ons reisfonds hielp.

Bovendien verkochten we onze SUV, die onze lening van $ 700 USD per maand beëindigde. We hebben ook al onze meubels en ongeveer 80% van onze elektronica, kleding, schoenen en speelgoed verkocht via Craigslist en enkele lokale Facebook-groepen. In totaal hebben we ongeveer $ 5.000 USD van deze verkopen gemaakt.

Met ongeveer $ 10.000 USD extra geld uit huurbetalingen en het verkopen van onze spullen en de $ 40.000 USD aan besparingen, hebben we een budget van $ 50.000 USD gecreëerd voor onze reis. We wisten dat we ons geld zo ver mogelijk moesten laten strekken door slim te handelen met hoe we spaarden en spendeerden aan de reis.

Klik hier voor meer informatie over hoe u geld kunt besparen voor uw eigen reis.

Hoeveel we hebben besteed

Hieronder vindt u een lijst met enkele uitgaven van onze reis per bezocht land. (Later zal ik in meer detail gaan over hoe we dit hebben bereikt.) Met deze informatie, hoop ik dat je je realiseert dat uitgebreid familie reizen over de hele wereld betaalbaar en realistisch kan zijn. Alles wat je nodig hebt is een nieuwsgierigheid om de wereld te verkennen, flexibiliteit en een beetje budgetteringsvaardigheden.

Honolulu, Hawaii

• Duur: 1 maand
  • Accommodaties: gratis, verbleven bij mijn moeder
  • Vervoer: $ 800 USD
  • Vluchten: $ 2,400 USD
  • Totaal: $ 6000 USD

Phuket, Thailand

• Duur: 3 maanden
  • Accommodaties: $ 2.000 USD ($ 667 per maand voor een appartement met een slaapkamer)
  • Vervoer: $ 400 USD ($ 133 per maand)
  • Scholing: $ 2.100 USD ($ 350 per maand per kind)
  • Visum-uitbreidingen: totaal $ 200 USD

• $ 750 USD totaal

Hangzhou, China

• Duur: ongeveer 2 maanden
  • Accommodaties: gratis, verbleven bij de ouders van mijn vrouw
  • Scholing: $ 400 USD totaal voor 2 maanden ($ 100 per maand per kind)
  • Totaal: $ 2.500 USD

Europa - Italië, Spanje, Frankrijk, België, Duitsland, Nederland

• Duur: 2,5 maanden
  • Accommodaties: ongeveer $ 5.200 USD (gemiddelde van $ 71 / nacht) voor 73 nachten
  • Eten: $ 3.500 USD (gemiddelde van $ 47 per dag)
  • Winkelen en recreatieve activiteiten: $ 1.500 USD (gemiddelde van $ 20 per dag)
  • Scholing: $ 800 USD voor 4 weken in Barcelona ($ 400 per maand per kind)
  • Vluchten en transport: $ 5.000 USD
  • Totaal: $ 16.000 USD

Hong Kong

• Duur: 3 dagen
  • Accommodaties: gratis, verbleven bij vrienden thuis
  • Vluchten: gratis tussenstop in Hong Kong op de terugweg naar Hangzhou vanuit Europa
  • Totaal: $ 300 USD

Hangzhou, China

• Duur: ongeveer 2 maanden
  • Accommodaties: gratis, verbleven bij de ouders van mijn vrouw
  • Totaal: $ 2.500 USD

Vluchten naar Bay Area: $ 2.000 USD

Verder lezen: bekijk een overzicht hoe we ons geld in Europa hebben uitgegeven.
Uitsplitsing naar type kosten

• Vluchten: $ 9.000 USD
  • Ander vervoer: $ 2.000 USD
  • Accommodaties: $ 7.500 USD
  • Scholing: $ 3.300 USD
  • Eten, winkelen en recreatieve activiteiten: $ 17.750 USD

GROOT TOTAAL: $ 39.550

Om een ​​idee te krijgen van hoeveel uw droombestemming kost, bekijkt u deze gratis reisgidsen.

Hoe we geld bespaard hebben tijdens onze reis

Om ons reisbudget 10 maanden te laten duren, moesten we efficiënt omgaan met de manier waarop we ons geld uitgeeft. We hebben dit op een aantal manieren gedaan:

• We gebruikten onze frequent flyer-miles. In totaal gebruikte ik tijdens deze reis 250.000 mijlen voor gratis vliegtickets op Star Alliance-luchtvaartmaatschappijen: 100.000 van die mijlen kwamen van aanmeldingsbonussen voor Chase Sapphire Preferred-creditcards voor zowel mijn vrouw als mijzelf. Na $ 4000 aan elke kaart uitgegeven, kregen we de inschrijfbonus van 50.000 punten, die 1: 1 werden omgezet voor Star Alliance-miles. Het is onze reiscreditcard omdat er geen buitenlandse transactiekosten zijn. Nog eens 100.000 van die mijlen kwamen van de opeenstapeling van mijlen door vluchten die wij de vorige jaren met ons allen hadden uitgevoerd. De resterende 50.000 mijl kwam door uitgaven op de kaarten over twee jaar. Een geweldige site die ik gebruik is The Points Guy en Matt heeft ook een goed boek over dit onderwerp.
  • We kochten goedkope vluchten. Voor vluchten die volledig zijn betaald, heb ik reisvergelijkingssites zoals Google Flights en Kayak gebruikt om de beste prijzen te vinden. In Azië en Europa waren er veel budgetluchtvaartmaatschappijen die het vliegen zuinig hadden gemaakt, dus die vluchten hebben niet een groot deel van ons reisbudget in beslag genomen. Voor ons alle vier waren bijvoorbeeld enkele vluchten van Venetië naar Barcelona $ 420 USD op Vueling Airlines en retourvluchten van Phuket naar Kuala Lumpur kostten USD 435 USD.
  • We verbleven op de plekken van onze ouders. Voor ongeveer 45% van onze tijd weg van huis, verbleven we bij mijn moeder in Honolulu, Hawaii, en de mensen van mijn vrouw in Hangzhou, China. We brachten niet alleen quality time door met onze uitgebreide families, maar we bespaarden ook een hoop geld op accommodaties. Hoewel onze situatie uniek is omdat we ouders hebben in verschillende delen van de wereld, zijn er geweldige opties voor gratis huisvesting, waaronder sites als Couchsurfing, Servas, Hospitality Club en housesitting-gelegenheden. Het is niet zo eenvoudig als wat we hadden, maar het werkt nog steeds en het is een optie die gezinnen kunnen gebruiken!
  • We hebben Airbnb-appartementen gehuurd. Vooral in Europa, waar overnachtingskosten duur kunnen zijn, verbleven we in gemeubileerde appartementen, variërend van een studio in Parijs tot een appartement met twee slaapkamers in Barcelona voor een gemiddelde van $ 71 USD / nacht. Onze verblijfskosten waren veel goedkoper dan als we in hotels hadden overnacht. (Als je nieuw bent bij Airbnb, ontvang dan $ 35 korting op je eerste verblijf!)
  • We hebben gratis activiteiten uitgevoerd. Er zijn veel gratis activiteiten te doen met kinderen in het buitenland, zoals naar stranden, parken, markten, winkelcentra, kerken en openluchtfestivals gaan. Zelfs voor dure steden als Rome en Barcelona waren er altijd gratis dingen te doen. Bijvoorbeeld door een artikel te hebben gelezen in National Geographic, we gingen op een van de vrije zondagen naar het Picasso Museum in Barcelona, ​​en we wandelden rond in de Gotische wijk van Barcelona om de verschillende straatartiesten te bekijken.
  • We verlagen onze transportkosten. In Phuket huurden we een brommer (voor alle vier!) Voor $ 133 USD per maand. In China namen we goedkope taxi's of reden we met de bus. In Europa reden we door de metro's of de bussen, die niet duur waren (bijv. $ 1 USD per busrit in Florence en Barcelona). Door zoveel mogelijk openbaar vervoer of wandelen te nemen, hielden we onze dagelijkse vervoerskosten laag.
  • We kookten de meeste maaltijden. Met een keuken bij onze ouders of onze Airbnb-appartementen, aten we een meerderheid van onze maaltijden thuis, vooral in Europa. Toen we in restaurants aten, aten we eenvoudig of tegen goedkope lunchbuffetten (bijvoorbeeld $ 10 USD voor een Japans lunchbuffet in Florence). In Azië was eten in restaurants redelijk goedkoop, dus we hoefden niet zo veel thuis te koken.

Klik hier voor meer informatie over hoe u geld kunt besparen terwijl u onderweg bent.

**** Familie reizen kan stressvol zijn, met alle planning, beweging, logistiek, nieuwe tijdzones, nieuwe talen, verschillende voedingsmiddelen en het verzorgen van de kinderen. Het is nooit echt een vakantie met kinderen, omdat het grootste deel van uw tijd en energie zal worden gebruikt om voor hen te zorgen.

Maar familie reizen is ook zeer de moeite waard.

Wanneer je samen reist, verzamel je herinneringen en bouw je de banden van je familie op door de gedeelde ervaringen van het zijn in verschillende landen, de interactie met verschillende mensen, het spreken van verschillende talen en het eten van ander voedsel. Door uit je comfortzones te komen en over de wereld te reizen, sta je toe dat je familie leert en groeit op manieren die thuis nooit zouden kunnen gebeuren.

Een van mijn warmste herinneringen (en dat zijn er veel) komt toen we in Barcelona, ​​Spanje woonden. We vonden een drietalige kleuterschool (Engels, Spaans en Duits) waarmee onze dochters zich gedurende de hele duur van ons verblijf in Barcelona konden inschrijven. Ze raakten ondergedompeld in de Spaanse cultuur en taal, maakten lokale vrienden en gingen vele veldtochten maken. Het was geweldig om hen te zien leren omgaan met de lokale bevolking, een cultuur leren en groeien als mensen. Ze ontwikkelden een cultureel begrip dat gewoon niet mogelijk was geweest als we thuis waren gebleven. Ik weet dat dit een positieve ervaring is die voor altijd bij hen zal blijven.

Of het nu voor drie weken is tijdens een winterstop, drie maanden in de zomer of een heel jaar, een budgetreis met het gezin is mogelijk. Reizen door 10 landen in 10 maanden met mijn familie was een geweldige leerervaring en een droom die uitkomt. Ondanks alle hoofdpijn, koorts, maagklachten, warme dagen, verloren voorwerpen, frustrerende situaties en al het andere dat we tijdens onze reis hebben doorgemaakt, was het allemaal de moeite waard en zijn we als gezin dichter bij elkaar gegroeid.

En er is geen beter gevoel dan dat als ouder.

Cliff Hsia is een schrijver, echtgenoot en vader die vastbesloten is om een ​​beter dan normaal leven te leiden door de wereld te reizen, langzaam en doelgericht, met zijn vrouw en twee jonge dochters. Hij schrijft over reizen, opvoeden en levensstijl ontwerpen op zijn blog op Live familiereizen. Maak contact met hem op Facebook en tjilpen.

Bekijk de video: Top 15 Scariest Paranormal Moments in Ghost Adventures (Juli- 2019).